Τη Τετάρτη 30 Νοεμβρίου 2016 ολοκληρώθηκε ο πρώτος κύκλος των σεμιναρίων «Θεωρητικής Εκπαίδευσης Εθελοντών Νοσοκομείων» τον οποίο διοργάνωσε η «Εθελοντική Διακονία Ασθενών», με εισηγητές τον αιδεσιμολογιώτατο π.Σταύρο Κοφινά Συντονιστής Δικτύου Οικουμενικού Πατριαρχείου για την Ποιμαντική Διακονία στο Χώρο της Υγείας και Διδάκτωρ Κλινικής Ψυχοθεραπείας και την κ.Μαυρεδάκη Ιωάννα, Κοινωνική Λειτουργό στο Νοσοκομείο Παίδων Π. & Αγλ. Κυριακού.
Ο κύκλος των σεμιναρίων οποίος έχει ως στόχο τη θεωρητική κατάρτιση των νέων εθελοντών πάνω σε θέματα που άπτονται της μελλοντικής εθελοντικής τους προσφοράς στα νοσοκομεία, στα πλαίσια της «Διακονίας».
Ο πρώτος εισηγητής αιδεσιμολογιώτατος π. Σταύρος Κοφινάς ανέπτυξε το εξειδικευμένο θέμα: «Ο ψυχιατρικός ασθενής». Στην εισήγησή του αναφέρθηκε στον ορισμό της ψυχικής ασθένειας και στους παράγοντες (βιολογικούς, κοινωνικούς, γενετικούς) που μπορούν να την προκαλέσουν. Στη συνέχεια ανέλυσε τις κατηγορίες των ψυχικών ασθενειών και μίλησε για την αξιολόγηση τους. Επεσήμανε τη σημαντικότητα της ορθής διάγνωσης καθώς οι ασθενείς μπορούν να λάβουν μεγάλη βοήθεια από τις θεραπείες που υπάρχουν. Τέλος, τόνισε ότι στην πρακτική φροντίδα των ασθενών από τους εθελοντές θα πρέπει να κυριαρχεί η υπομονή, η προσεκτική και ενεργή ακρόαση των όσων εκφράζουν και η αποφυγή διαπληκτισμών ή έντασης.
Η δεύτερη εισηγήτρια κ. Μαυρεδάκη Ιωάννα, ανέπτυξε το θέμα: «Διαχείριση των ιδιαιτεροτήτων των παιδιών με εισαγγελική εντολή». Στην εισήγησή της αναφέρθηκε στα παιδιά τα οποία εισάγονται για κοινωνικούς λόγους στο νοσοκομείο με εισαγγελική εντολή. Αφού έδωσε τον ορισμό της εισαγγελικής εντολής, ανέφερε ότι τα παιδιά που εισάγονται στο νοσοκομείο με εισαγγελική εντολή έχουν υποστεί κακοποίηση ή παραμέληση. Επίσης, ανέπτυξε τις μορφές κακοποίησης και παραμέλησης. Ανέφερε ότι οι γονείς αυτών των παιδιών συνήθως αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα (πχ. κατάχρηση ουσιών) με αποτέλεσμα και οι συμπεριφορές που εκδηλώνουν να αποκλίνουν του φυσιολογικού το οποίο έχει ως αποτέλεσμα έντονες συμπεριφορικές διαταραχές από τα παιδιά (επιθετικότητα, διαταραχές διάθεσης, ύπνου κα). Επιπλεόν, επικεντρώθηκε στο γεγονός ότι τα παιδιά έχουν ανάγκη να νιώσουν ασφάλεια και σταθερότητα. Κλείνοντας ανέφερε ότι ο εθελοντής μπορεί να στηρίξει τα παιδιά ενθαρρύνοντας τα με ζωγραφιές, παιχνίδια και παραμύθια.
Την θεωρητική εκπαίδευση των νέων εθελοντών, θα ακολουθήσει πρακτική εξάσκησή τους μαζί με παλαιότερους εθελοντές σε υποστηριζόμενα από τη «Διακονία» μοναχικά άτομα στα νοσοκομεία. Με αυτό τον τρόπο η «Εθελοντική Διακονία Ασθενών» φροντίζει να έχουν οι εθελοντές της τα κατάλληλα εφόδια για την εξάσκηση του τόσο σημαντικού και ιδιαίτερου έργου τους.
Ο επόμενος κύκλος θεωρητικών σεμιναρίων θα διεξαχθεί με το νέο έτος.